Projek Runaway | Part 1

Assalammualaikum dan salam sejahtera…

Sekarang dah pukul 2.30 pagi... Alhamdulillah… mata tak mengantuk lagi… Boleh le Sheila memulakan projek runaway sheila sendiri… Biasanya pukul 11.00 malam dah belayar di ulit mimpi indah dan kekadang mimpi ngeri.

Sambil-sambil menonton projek runaway di TLC, Sheila melakar pola baju melayu dan seterusnya mengeluarkan kain untuk digunting-gunting…. Itu le buku yang Sheila gunakan 19 tahun yang lalu… dah lunyai dikerjakan.

IMG_1371

Ini le pola seluar yang siap dilakar dan digunting… hmmm… masih ok lagi rupanya skil melakar pola, Ingatkan dah lupa sebab lama sangat dah tak menjahit baju melayu. Asalnya nak beli je baju melayu readymade seperti tahun-tahun sebelumnya, tapi teringat kain yang Sheila dah beli semasa melawat Bandung tahun lepas masih tersimpan kemas di dalam almari, harus le jawabnya menjahit sendiri baju melayu cik suami bagi tahun ni…

Bila pola siap, tibalah masanya menggunting kain… letakkan pola di atas kain dengan bahagian luar di sebelah atas… Tandakan basi jahitan.

IMG_1378

Alhamdulillah, berjaya juga menggunting bahagian seluar pagi-pagi ni… Sementara semangat sedang membara, harus dikerjakan…. Pada Sheila, bahagian yang sukar nak disambung adalah pada bahagian zip… ada tricky teknik… harap-harap dipermudahkan….

IMG_1380
Ok, dah boleh nak beradu…. hingga kita jumpa lagi di episod projek runaway seterusnya….

Nite-nite semua….

Post a Comment

0 Comments